gtag('config', 'UA-132871016-2');Yoga voor hardlopers: heel veel voordelen! - Hardloopenergie

Hardloopenergie en yoga

Hardlopen en yoga

 

Wat: yoga voor hardlopers

Wanneer: elke woensdagavond van 20.30-21.30 (zie ‘rooster’)

Waar: Utrecht, Wilhelminapark

Coach: Mark

Investering: 1 strip per les

Wat komt er aan bod: 

In de wekelijkse training Hardloopenergie en yoga trainen we conditie, kracht en flexibiliteit. De verhouding tussen hardlopen en yoga is ongeveer 60/40.

De training start met een goede warming up, waarbij we eerst een ademhalingsoefening doen om mentaal bij de les te zijn. We worden warm met een aantal yoga oefeningen die specifiek aansluiten op de spiergroepen die het meest belast worden bij hardlopers, maar ook zeer geschikt zijn voor andere sporters (en zelfs niet-sporters).

Na de warming up, begint het blok ‘hardlopen’. De invulling van dit blok verschilt per week. De basis bestaat uit hardlopen in verschillende tempo’s en oefeningen om je hardlooptechniek en houding te verbeteren. Tijdens het hardlopen ligt de aandacht bij jezelf en ben je bewust bezig met hardlopen.

We sluiten de training af met een cooling down, verschillende yoga poses helpen ons hierbij en zorgen ervoor dat we goed kunnen herstellen van de inspanningen tijdens het hardlopen.

Hardlopen en yoga

 

Wat: yoga voor hardlopers

Wanneer: elke woensdagavond van 20.30-21.30 (zie ‘rooster’)

Waar: Utrecht, Wilhelminapark

Coach: Mark

Investering: 1 strip per les

Wat komt er aan bod: 

In de wekelijkse training Hardloopenergie en yoga trainen we conditie, kracht en flexibiliteit. De verhouding tussen hardlopen en yoga is ongeveer 60/40.

De training start met een goede warming up, waarbij we eerst een ademhalingsoefening doen om mentaal bij de les te zijn. We worden warm met een aantal yoga oefeningen die specifiek aansluiten op de spiergroepen die het meest belast worden bij hardlopers, maar ook zeer geschikt zijn voor andere sporters (en zelfs niet-sporters).

Na de warming up, begint het blok ‘hardlopen’. De invulling van dit blok verschilt per week. De basis bestaat uit hardlopen in verschillende tempo’s en oefeningen om je hardlooptechniek en houding te verbeteren. Tijdens het hardlopen ligt de aandacht bij jezelf en ben je bewust bezig met hardlopen.

We sluiten de training af met een cooling down, verschillende yoga poses helpen ons hierbij en zorgen ervoor dat we goed kunnen herstellen van de inspanningen tijdens het hardlopen.

Koop nu je 10 strippenkaart voor maar 80€

+1 is 25% korting

Neem een vriend/vriendin, buurman/buurvrouw of collega mee naar een proefles. Als jullie je beiden inschrijven voor een cursus of een strippenkaart afnemen, ontvangen jullie beiden 25% korting op de aanschafprijs!

Open chat
Whatsapp Ons! Heb je een vraag of wil je je inschrijven voor een proefles. App even en dan krijg je zsm een reactie.
Powered by